Programy i projekty 2024/2025
Nasze przedszkole bierze czynny udział w programach i projektach edukacyjnych organizowanych z myślą o dzieciach w wieku przedszkolnym. Podejmowane przez nas działania maja na celu sprawić dzieciom radość i zadowolenie, zdobyć nowe, ciekawe doświadczenia i umiejętności, poszerzyć horyzonty i zainteresowania dzieci.
Udział w Ogólnopolskim Projekcie Edukacyjnym
„Wyzwania Teodora”
Głównym celem niniejszego projektu jest wspomaganie wszechstronnego rozwoju dziecka, ale także uświadomienie dzieciom, że o własny rozwój można dbać w każdym wieku, a pomoc okazywana innym jest równie ważna, jak troska o siebie samego. Natomiast wszelkie podejmowane działania mogą być kreatywnym wyzwaniem.
Program „Kubusiowi Przyjaciele Natury”
„Kubusiowi przyjaciele natury” celem programu jest zachęcanie dzieci do ruchu już od najmłodszych lat oraz edukacja proekologiczna. Podczas realizacji projektu, dzieci uczą się jak troszczyć się o środowisko naturalne, jakie korzyści płyną z ruchu oraz dlaczego warto jeść warzywa i owoce.
Projekt „Bliżej pieska”
Podczas realizacji projektu dzieci będą mogły nieść pomoc potrzebującym zwierzakom oraz nauczą się właściwego zachowania wobec nich. „zwierze, jako istota żyjąca, zdolna do odczuwania cierpienia, nie jest rzeczą. Człowiek jest mu winien poszanowanie, ochronę i opiekę”- to pierwsze słowa polskiej ustawy o ochronie zwierząt. W tę wiedzę należy wyposażyć społeczeństwo – a najlepiej zacząć właśnie od dzieci, od ich fascynacji światem, przyrodą i zwierzętami, która w prosty sposób może być przekształcona w wiedzę praktyczną: jak właściwie traktować zwierzęta, dbać o nie, porozumiewać się z nimi.
Program „Skąd się biorą produkty ekologiczne”
Okres przedszkolny jest niezmiernie ważnym etapem kształtowania się postaw determinujących aktualne i przyszłe zachowania dotyczące zdrowia. Dlatego też istotne jest edukowanie dzieci w zakresie prawidłowego żywienia już od najmłodszych lat. Utrwalone wówczas przyzwyczajenia zdrowotne i nawyki decydują o późniejszym stylu życia. Dodatkowo z badań wynika także, że żywność ekologiczna może mieć związek ze zdrowszym stylem życia. Konsumenci ekologiczni częściej dbają o dietę i aktywność fizyczną oraz cechuje ich istotnie mniejsze prawdopodobieństwo nadwagi i otyłości.
Ogólnopolski projekt edukacyjny
„Zabawa sztuka”
Głównym celem projektu jest wspomaganie rozwoju dziecka i odkrywanie dziecięcych talentów, promowanie sztuki, wprowadzenie dzieci w jej świat zapoznanie zapoznanie z wybranymi dziełami i ich twórcami, rozwijanie zainteresowania światem przyrody, doskonalenie umiejętności swobodnej wypowiedzi i wyrażania uczuć związanych ze sztuką.
Program edukacyjny „Więcej wiem mniej choruję”
Celem programu jest zmniejszenie zapadalności na choroby zakaźne poprzez zmianę nawyków
higienicznych, oraz docenienie roli i wykonywania szczepień ochronnych.
Innowacja projekt własny autor Ewa Chylińska i Ewa Grzelak „Gdzie się Elfy ukrywają? I co dzisiaj dla nas mają”
Celem innowacji jest wdrażanie postaw społecznych związanych z funkcjonowaniem w społeczeństwie oraz utrwalenie tradycji Bożonarodzeniowej.
Projekt edukacyjno-wychowawczy Anny Gruszczyńskiej „Aktywny czas z Kotkiem Psotkiem, bajki tworzymy i dobrze się bawimy”
Celem projektu jest promowanie wartości moralnych oraz kształtowanie postaw prospołecznych u dzieci poprzez stworzenie, a następnie czytanie bajki w gronie rodzinnym.
Międzynarodowy Projekt Edukacyjny „Piękna Nasza Polska Cała”.
Podczas realizowania projektu kształtujemy postawę patriotyczną u najmłodszych, uwrażliwienie ich na piękno, tradycje Polski oraz kształtowanie tożsamości narodowej dzieci. Działania projektowe są też okazją do tego, by budzić wśród najmłodszych i ich rodzin poczucia tożsamości narodowej i regionalnej, dumy z bycia Polakiem.
Innowacja pedagogiczna autor Bożena Podsiadlik „Bajkowy świat emocji”.
Innowacja rozwija umiejętności emocjonalno-społeczne, wskazuje prawidłowe zachowania społeczne, rozwija kompetencje językowe, poszerza słownictwo bierne i czynne, integruje grupę, zapewnia dziecku poczucie akceptacji i bezpieczeństwa podczas pobytu w przedszkolu.
Projekt edukacyjny „Plastuś wesoły, zaprowadzi nas do szkoły”.
Celem projektu jest rozbudzenie zainteresowania dzieci literaturą, empatii oraz kształtowanie umiejętności wnioskowania, wykorzystania przyczyny i skutków.
Projekt własny autor Ewa Chylińska i Ewa Grzelak „Znamy wiersze i wierszyki jesteśmy mądre smyki”.
W tym projekcie dzieci rozwijają słownictwo czynne i bierne, wyrabiają pamięć językową, logiczną i mechaniczną a przede wszystkim rozwijają pewność siebie.
Ogólnopolski Projekt Edukacyjny „Alfabet Logopedyczny”
Celem projektu jest usprawnienie aparatu oddechowego, poszerzanie słownictwa czynnego i biernego, ćwiczenie umiejętności rozumienia, uwagi słuchowej oraz koncentracji na wykonaniu zadania, rozwijanie słuchu fonematycznego, poczucia rytmu, podnoszenie sprawności w zakresie motoryki, doskonalenie percepcji pamięci słuchowej, kształcenie wrażliwości słuchowej.
Innowacja „Zmysły Prowadzą Nas Przez Świat”
Wspiera wszechstronny rozwój wszystkich zmysłów, poznawanie otaczającej rzeczywistości, usprawnienie koncentracji, wspieranie logicznego myślenia, umiejętności przewidywania skutków swoich działań, wyciąganie wniosków z różnego rodzaju doświadczeń, a także dostarczenie bodźców węchowych, słuchowych, wzrokowych, dotykowych i ruchowych. Zdobywanie różnych umiejętności, wiedzy, poprzez wykorzystanie wielu zabaw sensorycznych, dydaktycznych, manipulacyjnych, manualnych, ruchowych, muzycznych czy badawczych.
Innowacja metodyczna „Mali odkrywcy” autor Małgorzata Złoch
Rozbudza u dzieci ciekawość otaczającym światem przyrody, oraz uczy ich prowadzenia obserwacji, wyciągania trafnych wniosków z przeprowadzonych doświadczeń, eksperymentów i zjawisk przyrodniczych. Buduje więzi społeczne na płaszczyźnie grupy, przedszkola i rodziny.
Ogólnopolski projekt edukacyjny „Sensoryczna Tęcza”
Celem projektu jest wszechstronny rozwój dzieci poprzez wzbogacanie doznań zmysłowych i zabawy sensoryczne połączone z nauką kolorów.
Ogólnopolski projekt edukacyjny pod patronatem honorowym Ministra Oświaty „Zakodowana kraina przygód Zosi”
To wyjątkowa inicjatywa, która wprowadzi dzieci w fascynujący świat nauki poprzez zabawę, rozwijając przy tym umiejętności pracy w zespole oraz kreatywnego myślenia.