RAMOWY ROZKŁAD DNIA DZIECI STARSZE | RAMOWY ROZKŁAD DNIA DZIECI STARSZE |
7.00 – 8. 30
Schodzenie się dzieci do przedszkola Zabawy dowolne służące realizacji pomysłów dzieci Swobodne zabawy integrujące w grupach zróżnicowanych wiekowo Ćwiczenia ogólnorozwojowe, czytanie bajek Rozmowy kierowane indywidualne i w małych grupach, związane z zainteresowaniami dzieci Udzielanie zindywidualizowanego wsparcia i pomocy psychologiczno-pedagogicznej. Zapewnienie prawidłowej organizacji warunków sprzyjających nabywaniu przez dzieci doświadczeń, które umożliwiają im ciągłość procesów adaptacji oraz pomoc dzieciom rozwijającym się w sposób nieharmonijny, wolniejszy lub przyspieszony (Podstawa programowa zadanie 4) |
7.00 – 8. 30
Schodzenie się dzieci do przedszkola Zabawy dowolne służące realizacji pomysłów dzieci Swobodne zabawy integrujące w grupach zróżnicowanych wiekowo Ćwiczenia ogólnorozwojowe, czytanie bajek Rozmowy kierowane indywidualne i w małych grupach, związane z zainteresowaniami dzieci Udzielanie zindywidualizowanego wsparcia i pomocy psychologiczno-pedagogicznej. Zapewnienie prawidłowej organizacji warunków sprzyjających nabywaniu przez dzieci doświadczeń, które umożliwiają im ciągłość procesów adaptacji oraz pomoc dzieciom rozwijającym się w sposób nieharmonijny, wolniejszy lub przyspieszony (Podstawa programowa zadanie 4) |
8.30 – 9.15
Zabawy ruchowe Czynności porządkowe, higieniczne ŚNIADANIE-kształcenie nawyków estetycznego, kulturalnego i samodzielnego spożywania posiłków |
8.30 – 9.15
Ćwiczenia poranne Czynności porządkowe, higieniczne ŚNIADANIE-kształcenie nawyków estetycznego, kulturalnego i samodzielnego spożywania posiłków |
9.15 – 10.40
Zajęcia dydaktyczne realizowane według planu miesięcznego Wspieranie wielokierunkowej aktywności dziecka poprzez organizację warunków sprzyjających nabywaniu doświadczeń w fizycznym, emocjonalnym, społecznym i poznawczym obszarze jego rozwoju (Podstawa programowa zadanie1) Tworzenie sytuacji edukacyjnych budujących wrażliwość dziecka w tym wrażliwość estetyczną…(Podstawa programowa zadanie 9) Systematyczne wspieranie rozwoju mechanizmów uczenia się dziecka…(Podstawa programowa zadanie15) Zabawy swobodne Praca indywidualna, obserwacje, pomoc psychologiczno-pedagogiczna. Wzmacnianie poczucia wartości, indywidualność, oryginalność dziecka oraz potrzeby tworzenia relacji osobowych i uczestnictwa w grupie (Podstawa programowa zadanie 6) Czynności porządkowe, higieniczne, samoobsługowe |
9.15 – 10.40
Zajęcia dydaktyczne realizowane według planu miesięcznego Wspieranie wielokierunkowej aktywności dziecka poprzez organizację warunków sprzyjających nabywaniu doświadczeń w fizycznym, emocjonalnym, społecznym i poznawczym obszarze jego rozwoju (Podstawa programowa zadanie1) Tworzenie sytuacji edukacyjnych budujących wrażliwość dziecka w tym wrażliwość estetyczną…(Podstawa programowa zadanie 9) Systematyczne wspieranie rozwoju mechanizmów uczenia się dziecka…(Podstawa programowa zadanie15) Zabawy swobodne Praca indywidualna, obserwacje, pomoc psychologiczno-pedagogiczna. Wzmacnianie poczucia wartości, indywidualność, oryginalność dziecka oraz potrzeby tworzenia relacji osobowych i uczestnictwa w grupie (Podstawa programowa zadanie 6) Czynności porządkowe, higieniczne, samoobsługowe |
10.40 –12.00
Pobyt na powietrzu. Spacery, gry i zabawy ruchowe, zajęcia sportowe na powietrzu, obserwacje przyrodnicze, prace porządkowe i ogrodnicze ( w przypadku nieodpowiedniej pogody gry i zabawy ruchowe w salach) Czynności samoobsługowe, porządkowe i higieniczne Tworzenie warunków pozwalających na bezpieczną, samodzielną eksplorację otaczającej dziecko przyrody…(Podstawa programowa zadanie 10) Tworzenie sytuacji sprzyjających rozwojowi nawyków i zachowań prowadzących do samodzielności, dbania o zdrowie, sprawność ruchową i bezpieczeństwo, w tym bezpieczeństwo w ruchu drogowym (Podstawa programowa zadanie7) |
10.40 –12.00
Pobyt na powietrzu. Spacery, gry i zabawy ruchowe, zajęcia sportowe na powietrzu, obserwacje przyrodnicze, prace porządkowe i ogrodnicze ( w przypadku nieodpowiedniej pogody gry i zabawy ruchowe w salach) Tworzenie warunków pozwalających na bezpieczną, samodzielną eksplorację otaczającej dziecko przyrody…(Podstawa programowa zadanie 10) Tworzenie sytuacji sprzyjających rozwojowi nawyków i zachowań prowadzących do samodzielności, dbania o zdrowie, sprawność ruchową i bezpieczeństwo, w tym bezpieczeństwo w ruchu drogowym (Podstawa programowa zadanie7) \ Czynności samoobsługowe, porządkowe i higieniczne |
12.00 –13.00
OBIAD kształcenie nawyków estetycznego, kulturalnego i samodzielnego spożywania posiłków Przygotowanie do odpoczynku: czynności higieniczne, organizacyjne i samoobsługowe |
12.00 –12.30
OBIAD- kształcenie nawyków estetycznego, kulturalnego i samodzielnego spożywania posiłków |
13.00 –14.30
Odpoczynek połączony ze słuchaniem muzyki, bajek Tworzenie warunków umożliwiających dzieciom swobodny rozwój, zabawę i odpoczynek w poczuciu bezpieczeństwa (Podstawa programowa zadanie 2)
|
12.30 –13.00
Odpoczynek połączony ze słuchaniem muzyki, bajek Tworzenie warunków umożliwiających dzieciom swobodny rozwój, zabawę i odpoczynek w poczuciu bezpieczeństwa (Podstawa programowa zadanie 2 |
13.00 -14.30
Zabawy dowolne służące realizacji pomysłów dzieci Swobodne zabawy integrujące w grupach zróżnicowanych wiekowo Tworzenie warunków umożliwiających bezpieczną, samodzielną eksplorację elementów techniki w otoczeniu, konstruowania, majsterkowania, planowania i podejmowania intencjonalnego działania, prezentowania wytworów swojej pracy (Podstawa programowa zadanie 11) Systematyczne wspieranie rozwoju mechanizmów uczenia się dziecka, prowadzące do osiągnięcia przez nie poziomu umożliwiającego podjęcie nauki w szkole. (Podstawa programowa zadanie 15) Zabawy w ogrodzie przedszkolnym (w sezonie letnim). |
|
14.30 –15.10
Czynności higieniczne – samoobsługowe PODWIECZOREK: kształcenie nawyków estetycznego, kulturalnego i samodzielnego spożywania posiłków |
14.30 –15.10
Czynności higieniczno- samoobsługowe PODWIECZOREK: kształcenie nawyków estetycznego, kulturalnego i samodzielnego spożywania posiłków |
15.10 –17.30
Zabawy swobodne wg zainteresowań dzieci Utrwalanie poznanych wierszy i piosenek. Praca indywidualna (nauczyciel-dziecko) i w małych grupach (nauczyciel – kilkoro dzieci). Praca z dzieckiem zdolnym. Wspieranie samodzielnej dziecięcej eksploracji świata, dobór treści adekwatnych do poziomu rozwoju dziecka, jego możliwości percepcyjnych, wyobrażeń i rozumowania, z poszanowaniem indywidualnych potrzeb i zainteresowań (Podstawa programowa zadanie 5) Czytanie przez nauczyciela ulubionych bajek Tworzenie małych zespołów do gier stolikowych. Czynności porządkowe w kącikach zabaw, segregowanie prac plastycznych. Zabawy w ogrodzie przedszkolnym (w sezonie letnim) |
15.10 –17.30
Zabawy swobodne wg zainteresowań dzieci Utrwalanie poznanych wierszy i piosenek. Praca indywidualna (nauczyciel-dziecko) i w małych grupach (nauczyciel – kilkoro dzieci). Praca z dzieckiem zdolnym. Wspieranie samodzielnej dziecięcej eksploracji świata, dobór treści adekwatnych do poziomu rozwoju dziecka, jego możliwości percepcyjnych, wyobrażeń i rozumowania, z poszanowaniem indywidualnych potrzeb i zainteresowań (Podstawa programowa zadanie 5) Czytanie przez nauczyciela ulubionych bajek Tworzenie małych zespołów do gier stolikowych. Czynności porządkowe w kącikach zabaw, segregowanie prac plastycznych. Zabawy w ogrodzie przedszkolnym (w sezonie letnim) |