Ramowy rozkład dnia
7.00 – 8. 15 Schodzenie się dzieci w salach, zabawy dowolne, zachęcanie i inspirowanie do spontanicznej zabawy z rówieśnikami i nauczycielem, praca indywidualna.
8.15 – 8.30 Zabawy ruchowe integrujące całą grupę, czynności higieniczne.
8.30 – 9.00 Śniadanie, ćwiczenie samoobsługi podczas posiłku, nabywanie zasad dobrego wychowania.
9.00 – 9.45 Zajęcia dydaktyczne prowadzone z całą grupą i w małych zespołach.
9.45 -10.15 Zabawy swobodne wynikające z zainteresowań dzieci w sali lub w ogrodzie.
10.15 -10.25 Czynności samoobsługowe w szatni, wdrażanie do samodzielności.
10.25 -11.20 Pobyt na świeżym powietrzu. Zabawy dowolne, zabawy na sprzęcie terenowym, obserwacje przyrodnicze, spacery, wycieczki, zabawy ruchowe organizowane z całą grupą
11.20 -11.30 Czynności samoobsługowe, przygotowanie do obiadu.
11.30 -12.00 Obiad, ćwiczenie samoobsługi podczas posiłku, nabywanie zasad dobrego wychowania.
12.00 – 14.00 Grupy młodsze :Przygotowanie do leżakowania. Leżakowanie:
słuchanie muzyki relaksacyjnej i literatury dziecięcej itp. Grupy starsze zapewnienie dzieciom różnych form relaksu w sali i w ogrodzie. Gry i zabawy dydaktyczne i badawcze wspomagające rozwój umysłowy dziecka. Zajęcia rozwijające zainteresowania i uzdolnienia dzieci.
14.15 -14.30 Czynności higieniczne, przygotowanie do podwieczorku.
14.30 – 15.00 Podwieczorek, ćwiczenie samoobsługi podczas posiłku, nabywanie zasad dobrego wychowania.
15.00 – 17.30 Zabawy dowolne, zajęcia plastyczne, muzyczne, teatralne wg zainteresowań dzieci, organizowanie sytuacji dydaktycznych, praca indywidualna z dzieckiem zdolnym i korekcyjno- kompensacyjna, pobyt w ogrodzie przedszkolnym, rozchodzenie się dzieci.